Værd at vide om GDPR og persondata

Hvilke rettigheder har jeg?

Du kan til enhver tid:

  • Få oplysninger om hvilke data der er registreret og til hvilket formål, de bruges
  • Få slettet oplysninger, som der ikke er brug for
  • Få rettet oplysninger, hvis de er forkerte
  • Gøre indsigelse mod brugen af data

Du kan med GDPR nu også:

  • Få egne oplysninger ud, så de kan gives videre til andre i elektronisk format
  • Bede om at få begrænset brugen af data

Herudover har du altid mulighed for:

  • At ændre samtykke om at modtage nyheder og markedsføring

Hvordan benyttes personoplysninger?

De sider, du besøger på hjemmesider, der indgår i et annoncenetværk eller flere samarbejdende netværk, kan gemmes af netværkene i samlet profil, og såfremt du andetsteds inden for et netværk har afgivet personlige oplysninger, kan disse oplysninger beriges med oplysninger om de sider, du besøger på Express Banks hjemmesider.

De oplysninger, der afgives i forbindelse med ansøgning om lån fra Express Banks hjemmesider, sendes til Express Bank via en krypteret forbindelse. For så vidt angår behandling af personoplysninger, når du er kunde i Express Bank, kan der henvises til vores almindelige forretningsbetingelser her.

Hvad kan jeg spørge om?

Indsigt i personoplysninger:

  • Du kan få oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger.

Ændring af personoplysninger:

  • Hvis du mener, at dine personoplysninger er unøjagtige eller ufuldstændige, kan du kræve, at sådanne personoplysninger ændres i overensstemmelse hermed

Sletning af personoplysninger:

  • I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer, men selvfølgelig kun i det omfang loven tillader det.

Udlevering af personoplysninger:

  • Du kan få dine egne persondata udleveret i elektronisk format. Af hensyn til datasikkerheden kræver det, at du er tilmeldt eBoks.

Afmeld markedsføring fra Express Bank:

  • Du kan få ændret (tilmelde/framelde) dine samtykker til markedsføring. Du kan også selv ændre indstillingerne for markedsføring via Min Konto.

Kan jeg få slettet mine data?

Efter afslutningen af et kundeforhold gemmes data i overensstemmelse med bl.a. bogføringsloven i en periode på 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som materialet vedrører.

I henhold til hvidvasklovgivningen er vi ligeledes forpligtet til at gemme data i minimum 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Det betyder i praksis, at i løbet af dit nuværende kundeforhold og i minimum 5 år efter, vil oplysninger om dig fortsat eksistere i vores databaser til brug for at opfylde vores forpligtelser i henhold til lovgivningen.

Hvem kan jeg kontakte?

Hvis du ønsker indsigt i og i givet fald hvilke oplysninger, vi har registreret om dig, er du til enhver tid velkommen til at anmode om indsigt i disse oplysninger.

Ønsker du at slette, ændre eller bliver oplyst om de data, vi opbevarer omkring dig i henhold til GDPR, kan du kontakte os via kontaktformularen, som du finder her eller ved at sende os en e-mail nedenfor.

Vi vil herefter meddele dig, hvilke oplysninger vi har om dig, og hvad formålet med disse oplysninger er, hvem de i givet fald videregives til og hvorfra oplysningerne stammer.


Hjemmesidens ejer og kontaktoplysninger

Denne hjemmeside er drevet og ejet af:

Express Bank
et brand under Ekspres Bank A/S
Oldenburg Allé 3
2630 Taastrup
CVR-nr: 16 91 79 31
Tlf.: 70 23 58 00

Hvor kan jeg få mere at vide?

Du kan finde yderligere oplysninger om vores behandling af dine data i dokumentet “Information om behandling af dine person- og kundeoplysninger”.

Dokumentet finder du her.

 

Skriv til os

26. marts 2020

Digital håndtering af din økonomi

Klik her og læs mere