Vi har stadigvæk lyset tændt og døren åben

Afvikling af Express Bank
Sådan forholder det sig

Vi har truffet den svære beslutning at afvikle bankens aktiviteter i Danmark.

Sådan en afviklingsproces kan godt have lange udsigter og der er endnu ikke fastsat en slutdato. Det betyder, at vi holder åbent – og fortsat holder åbent – så længe vores kunder har en konto i banken.

Derfor har det ingen betydning for dig som kunde. Dine afdrag fortsætter præcis, som du er vant til og har du brug for hjælp, kan du fortsat hente hjælp i appen, Min Konto eller hos vores Kundeservice.

FAQ – find svar på dine spørgsmål

Generelt

  • Hvorfor forlader Express Bank markedet?
  • Banken har oplevet modvind på flere parametre de seneste år, og resultatet er, at banken ikke har opnået den nødvendige størrelse til at kunne absorbere de investeringer, som ville sikre en konkurrencedygtig positionering. Vi har søgt alle muligheder, der kunne tjene kundernes, samarbejdspartnernes og personalets interesse, men det lykkedes desværre ikke at finde en stabil model for banken.

  • Kan jeg fortsat få finansieret en vare hos jeres samarbejdspartnere?
  • Ja. Du vil stadig finde os hos nogle af vores samarbejdspartnere i detailhandlen. En afviklingsproces, som den vi er i gang med, kan godt have lange udsigter og derfor er der endnu ikke fastlagt en slutdato.

  • Visa ONEcard – Kan jeg fortsætte med at bruge det?
  • Selvfølgelig. Intet ændrer sig for dig og du kan bruge dit Visa ONEcard præcis, som du plejer.

    Betal med dit Visa ONEcard i ind- og udland, på internettet, i butikker eller brug kortet i en hæveautomat. Du kan nemt finde alle transaktioner i appen eller i Min Konto. Betingelserne for tilbagebetaling forbliver også de samme.

    Vi vil informere dig rettidigt, hvis der skulle ske ændringer.

  • Hvad vil der ske med tilbagebetalingen på mit lån?
  • Intet ændrer sig for dig. Dine afdrag fortsætter præcis, som du er vant til.

    Vi vil informere dig rettidigt, hvis der skulle ske ændringer.

  • Vil der være en særlig hjælpelinje tilgængelig til at rådgive mig om, hvad jeg skal gøre?
  • Vi har ikke oprettet en særlig hjælpelinje, men du kan altid få fat i os på tlf.: 70 23 58 00 alle hverdage mellem kl. 10:00-16:00.

Visa ONEcard

  • Jeg bruger aktivt mit Visa ONEcard, vil noget ændre sig for mig?
  • Alle funktioner og betingelser for dit Visa ONEcard forbliver de samme, og du kan fortsætte med at bruge kortet, præcis som du plejer.

    Vi vil informere dig rettidigt, hvis der skulle ske ændringer.

  • Hvordan fortsætter jeg med at betale af på mit ONEcard?
  • Intet ændrer sig for dig og du skal blot fortsætte med at betale af på dit ONEcard, som du plejer.

  • Vil mit Visa ONEcard stadig fungere for mig i udlandet?
  • Selvfølgelig. Intet ændrer sig for dig, og du kan fortsat bruge dit Visa ONEcard i udlandet.

    Vi vil informere dig rettidigt, hvis der skulle ske ændringer.

  • Er det sikkert at fortsætte med at bruge mit Visa ONEcard?
  • Selvfølgelig. Du kan stadig betale, hæve penge og benytte det helt, som du plejer. Der ændrer sig heller ikke noget ved din tilbagebetaling.

    Vi vil informere dig rettidigt, hvis der skulle ske ændringer.

  • Jeg har også forsikring på mit Visa ONEcard. Vil noget ændre sig?
  • Nej, intet ændrer sig ved din forsikring på dit Visa ONEcard.

  • Jeg bruger ikke mit Visa ONEcard - skal jeg annullere det?
  • Hvis du ikke bruger dit Visa ONEcard, skal du bare skrive til os på kundeservice@expressbankmail.dk, så annullerer vi det for dig.

Lån

  • Hvordan fortsætter jeg med at tilbagebetale mit lån?
  • Intet ændrer sig for dig – du skal blot fortsætte med at afdrage på dit lån, som du plejer.

    Vi vil informere dig rettidigt, hvis der skulle ske ændringer.

  • Skal jeg betale mit lån ud med det samme, eller vil en anden udbyder overtage mit lån?
  • Du behøver ikke at betale dit lån ud med det samme. Intet ændrer sig for dig, og du kan fortsætte med at afdrage, som du plejer.

  • Jeg har en uafsluttet ansøgning liggende. Er den stadigvæk aktuel?
  • Hvis du har en uafsluttet ansøgning liggende og stadig er interesseret i lånet, skal du blot afslutte og gennemføre ansøgningen. Er du i tvivl, om du har en uafsluttet ansøgning liggende eller har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Kundeservice på tlf.: 70 23 58 00.

  • Jeg ønsker at tilbagebetale mit lån - hvordan gør jeg det?
  • Indfrielse af lån under 25.000 kr.

    Har du et lån eller en kredit på under 25.000 kr., kan du indfri lånet/kreditten via Min Konto. Du kommer videre til Min Konto her og ved at logge ind med MitID.

    Bemærk: har du et kort tilknyttet til din kredit, bliver kortet ikke automatisk lukket, hvis du indfrier kreditten.


    Indfrielse af lån over 25.000 kr.

    Ønsker du at indfri et lån eller en kredit på mere end 25.000 kr., skal du kontakte vores Kundeservice. Du kan også benytte formularen nederst på siden.

Spørgsmål eller brug for hjælp?

Fik du ikke svar på dine spørgsmål og har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte Kundeservice på:

Tlf.: 70 23 58 00
Hverdage mellem kl. 10:00-16:00

Du kan også finde hjælp på vores Kundeserviceside.